Finská sauna


Finská sauna

Kolébkou saunování je Finsko, kde je návštěva sauny neodmyslitelnou součástí národní kultury. V České republice byla první veřejná sauna otevřená v Brně, v roce 1946. V současné době saunování patří ke zdravému způsobu života, je příjemnou prevencí nejrůznějších chorob, účinnou léčbou a skvělou záležitostí pro rehabilitaci.
Blahodárné účinky saunování ovlivňují nejen naši fyzickou kondici, ale také psychickou pohodu. Pozitivní účinky spočívají ve výrazném posílení imunity, detoxikaci organismu a stimulaci krevního oběhu.

Pravidelné saunování napomáhá proti nespavosti a stresu, uvolňuje svaly a napětí, pozitivní vliv má sauna také na pleť, zpomaluje projevy stárnutí a je vhodnou terapií při redukci váhy a boji proti celulitidě. Při saunování dochází k regeneraci a očistě těla. Po pobytu v sauně mizí bolesti hlavy, pocity tísně a psychického napětí. Během jedné návštěvy sauny se z těla odplaví tolik toxinu, kolik činností ledvin za celý týden.

V našem malém wellness ve studiu v Jenštejně je pro Vás k dispozici finská sauna o rozměrech 2,36 m x 2,28 m, která je umístěna v místnosti společně s hydromasážní vířivou vanou a ochlazovnou v podobě sprchy, můžete tedy využít saunu samostatně, či v kombinaci s hydromasážní vířivou vanou. Vždy se však jedná o záležitost zcela privátní, pouze pro jednu až dvě dospělé osoby.

Saunovat u nás můžete i Vaše děti, v určité dny a hodiny, dle objednávkového systému. V tyto dny je sauna vytopena na vhodnou teplotu (60 – 70 stupňů celsia) pro saunování dětí.

Desatero zdravého saunování

  1. V prostoru sauny používejte jen prádlo určené k saunování ( prostěradlo, osušku, ručník) vše je v našem studiu k dispozici
  2. Do skříňky odložte veškeré oblečení včetně šperků, zásadně nepoužívejte plavky, ochráníte tak vlastní zdraví
  3. Před vstupem do sauny se umyjte mýdlem a důkladně se osušte
  4. Nejvhodnější poloha v sauně je v leže, aby teplo rovnoměrně prohřívalo váš organismus, podložte celé své tělo včetně nohou prostěradlem či osuškou, pamatujte že teplo stoupá vzhůru, nižší teplota je tedy na spodních lehátkách, rozdíl v teplotě je znatelný
  5. V sauně dýchejte klidně, můžete dýchat ústy, vydržíte v sauně déle, ale i nosem
  6. Časový limit pobytu v sauně je zcela individuální, u dospělých osob je to mezi 12 – 15 minutami při teplotě 80 – 90 stupňů celsia, u dětí (podle věku) 5 – 8 minut při teplotě 70 – 80 stupňů celsia, pokud začínáte se saunováním, využijte nižší lehátka a při pocitu nevolnosti saunování ukončete
  7. Po opuštění prohřívárny snižte teplotu těla pomocí studené vody, pokud se na to necítíte, ochlazujte se postupně od nejvzdálenějších periferií směrem k srdci, ochlaďte i hlavu, nepoužívejte mýdlo, poté se pečlivě osušte a celý cyklus saunování opakujte 2 – 3x
  8. Během saunování doplňujte tekutiny, ideální je čistá či minerální voda, čaje a iontové nápoje
  9. Po dokončeném saunování si dopřejte odpočinek na relaxačním lehátku minimálně 20 minut, doplňte tekutiny
  10. Saunujte se pro zdraví pravidelně 1x týdně a vaše tělo vám bude vděčné

Objednejte se zde

Kontraindikace

  • Při jakémkoliv závažném onemocnění je nutné konzultovat vhodnost využití procedury s Vaším ošetřujícím lékařem
  • Nachlazení, horečnaté stavy
  • Zánětlivá onemocnění
  • Velmi vysoký neléčený krevní tlak
  • Závažné nemoci srdce nebo oběhového systému
  • Onkologická onemocnění
  • Epilepsie
  • Odřeniny a jiná krvácivá poranění, čerstvé jizvy a vpichy
  • Spáleniny a jiná poranění kůže
  • Plísně, bradavice, vřídky
  • Bezprostředně po vydatném jídle

Možnosti plateb

Studio Andrasa. Možnosti plateb